Stap 1 : Controleer je contract-, opzegtermijnen en voorwaarden bij je huidige aanbieder(s)
Sla je contract er op na of vraag je contract- en opzegtermijn op bij je huidige aanbieder. Daarmee voorkomt je dubbele kosten en zit je niet zonder internet, telefoon en/of tv tijdens de overstap. Let op: de voorwaarden kunnen per dienst (internet, telefonie of tv) en / of per aanbieder verschillen.
Houd er wel rekening mee dat je huidige aanbieder mogelijk een afkoopsom in rekening brengt wanneer je jouw abonnement voor het einde van de contracttermijn beëindigd. Neem hierover contact op met je huidige aanbieder.
Stap 2 : De bestelling
Wij leveren het installatiepakket binnen 3 weken. Zorg er dus voor dat je ruim 3 weken voor het verlopen van je oude contract(en) het installatiepakket heeft besteld. Zo kun je altijd blijven internetten, bellen en/of tv kijken zonder onderbreking. Ook je oude telefoonnummer blijft altijd bereikbaar.
Stap 3 : De bevestiging
Binnen één week na bestelling ontvang je een bevestigingsbrief. Daarin kun je vaak alles nog eens rustig nalezen. Heb je alsnog twijfels, dan kun je jouw bestelling binnen 7 werkdagen na het plaatsen van de bestelling alsnog annuleren.
Stap 4 : Zeg uw oude abonnement(en) op
Wanneer de provider de levering van de aansluiting bevestigd heeft, kun je jouw oude abonnement opzeggen. Hoe je jouw huidige abonnement kunt opzeggen, vind je op de website van je huidige provider. Houd hierbij wel rekening met je contract- en opzegtermijn.
Stap 5 : Levering nieuwe dienst
Zodra je het installatiepakket ontvangt en de diensten hebt aangesloten kan je van de diensten gebruik maken. Het installatiepakket bevat een uitgebreide handleiding die ervoor zorgt dat je de dienst eenvoudig kunt aansluiten. De meeste providers hebben ook ervaren monteurs die de dienst graag voor je aansluiten. Meer informatie hierover vind je in het installatiepakket.
Het nieuwe modem vervangt het modem van je oude aanbieder. Je hebt dit dus niet meer nodig. In de meeste gevallen heb je dit modem in bruikleen gekregen en moet je het terugsturen naar je oude aanbieder. Vraag je oude aanbieder hiernaar.